lördag 5 mars 2011

Underbar familjelördag!

Det var ett par veckor sedan vi hade en heldag som hel familj faktiskt! Daniel har haft så otroligt mycket jobb! även idag åkte han med en ny kund till Kakeldax o köpte plattor, men det var ju bara nån timme!
Vi tog tillvara på dagens timmar, som vanligt..
I morse när vi vaknade å insåg att himlen var klarblå o solens strålar värmde genom fönstrena, beslutade vi oss för en dag ute!
Jag o barnen började morgonen med att baka kärleksmums, det blev ganska kladdigt.. men vilket resultat! De hade bestämt att dessa skulle med på ute-fikat, o idag skulle det vara vid stallet.





Vi tog en skön promenad efter bakandet, när jag hade skurat rent efteråt! ;) sen var vi hemma o vilade innan det blev dax för mig att tillaga en god köttfärssoppa som vi åt till middag.
Sen ut igen några timmar, vi hade såååå roligt i en av pulkbackarna.. upplyst när det blev mörkt, för det hann bli det utan att vi märkte det! vi åkte på rumpan, jag o Daniel.. o barnen hakade på, hahaa! det gick undan!
Vi blev så trötta, o hade inte en blekaste aning om att tiden bara runnit iväg, klockan var 19 när vi kom hem! så vi skyndade att göra toasts o värma nyponsoppa, så alla var mätta o belåtna innan sovdax, vi tände vår kandelaber o släckte alla lampor, barnen tyckte det var så mysigt!

I morgon blir vi hemma, eftersom familjebilen läcker olja helt plötsligt! så... hoppas på strålande väder så vi kan va ute.

Nu är även jag lite småtrött o funderar på att köra mina triceps rep ikväll iallafall, konsekvent vinner :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade