torsdag 10 december 2009

Det lider mot jul!

Jippi va mysigt det är med den svenska vintern numera.. not!! Funderar på att åka till Teknik magasinet o köpa snöpulver som blandas med vatten..o sväller några hundra gånger sin storlek?! hälla ut på vår tomt så vi åtminstone kan kasta lite snöbollar! :)
Nä.. än så har vi väl inte gett upp hoppet om en vit jul va´!

På tal om julen, i år har vi lyckan att få stå för Julaftonen!!! mina underbara svägerskor med familjer kommer till oss, så det blir som det ska - fullt med barn o underbart sällskap för oss vuxna - det blir lite amerikansk-influerat dessutom :)
Vi har plannerat (jag o maken) att fixa lite utöver det vanliga i år - mycket ljus o dekorer och en jättegran mitt på vår tomt (som man kan njuta av från alla utom ett rum, då vi har fönster mot vår innergård från alla håll o kanter!) :)
Dessutom en riktig gran inne för första gången.

Jag är lite självisk i år när det gäller julklappar.. jag köper lite schyssta grejjer till min love, o barnen ska vi inte tala om!
Men till mig köper jag..(haha..) en riktigt bra gördel som skall användas från förlossningsdagen o några månader framöver, samt denna amerikanska succé med glidplattor som träningsredskap för rumpa, lår o nedre mage. Mycket effektiva! ser så fram emot att få återuppta min träning igen o komma i snygg shape! men det viktigaste målet är ju förståss att vara en sund mamma som mår bra o njuter av tiden med den nyfödde o syskonen!

Nu e jag i v.32 o jag känner mig gigantisk redan! hur ska detta sluta!!? inte mycket är förberett för hennes ankomst, men huvudsaken är att vagnen finns! o det ska jag disskutera med min svägerska Diana, om vilken vagn som blir bäst.. Teutonia vill jag ju ha (nu när jag bestämt mig för en enkel vagn o inte en syskon!) men hon e ju uppdaterad - o jag köper vagnen givetvis genom henne då hon äger Barnens Hus!!!!

Nä nu e det dax att sätta fart o få ihop bokföringsunderlagen här.. har inte mkt tid på mig!
Sen blir det hem o förbereda för barnens avslutning med luciatåg i kyrkan i morgonbitti! o dessutom min o daniels 10-års jubileum som gifta!!!!!!

På lördag blir det pepparkakshus som skall byggas o dekoreras o julbak!! gissa om barnen ser fram emot det! jag gör det! :D

Ha en underbar helg!!!! det ska vi ha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade