måndag 7 mars 2011

Full fart i familjen Shevchuk!

Vi kom på att vi håller igång ganska mycket på dagarna,.. det är inte många dagar i veckan vi sitter inne o inte gör nåt särskilt..
Så nu har vi bestämt att på Fredag, när barnen kommer hem från kyrkans barntimmar 11,30, den enda dagen vi inte har nåt inplanerat, ska vi ha en hemmadag där vi bara är inne! vi öppnar spel & pusselskåpet, ritar o målar.. kanske bakar nåt, en sån dag har vi inte haft på nån vecka nu! vi kör fredagsmys från lunch! på kvällen ska de få baka pizza, jag får göra degen resten sköter barnen!

Det är så lätt som mamma att göra alla måsten, för det är ju sånt som bara måste göras! men viktigt att lägga allt åt sidan nån dag o bara umgås o leka med barnen! man dör inte av att tvätthögen växer nån centimeter.. eller snarare..meter ;)
Tiden kommer aldrig tillbax..

Nästa större utflykt blir till stadsmuseét, det har jag bokat med barnen tis 22,.. där de får leka fritt på "torget"! finns det sötare?!
ska bli mysigt. Kul för Miriam.
















avslutningsvis, ett middagstips!
wok med räkor, (ska helst va scampi men våra va slut) sås på lättyogurt med senap.
(äter nästan all min mat på en bädd av spenat, de bladen wokas inte!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade