fredag 3 juli 2009

jaha.. då va det dax att uppdatera lite då..

sol sol sol sol o varme! idag kom antligen lite regn o åska! underbart!

I helgen som var flyttade vi till en fyra rummare på nedre botten med stor uteplats som ligger på en enslig stor grön grasmatta! dar inga folk springer förbi!!! det e sagolikt att se barnen ligga ute i gröngraset varje morgon o dricka sin vallingflaska o senare duka upp en frukost på vår mysiga altan! (de e den enda matplatsen vi har! så regn eller sol ..det e dar vi har alla våra måltider, vi har all packning i kökshörnan (vi flyttar ju förhoppningsvis den 10 augusti igen!). Så det kanns som vi ar på en lång semester har bara!

Jag e så lycklig att jag för första gången i en graviditet får må så fantastiskt bra! visst att jag har mina illamåendedagar o stunder, o de kan komma ganska hastigt.. utan förvarning.. men i jamförelse hur jag mått med mina andra 3 barn ar detta som en saga :)

Min alskade Daniel försöker få mig att ata mer an vad jag brukar.. ;) OCH DET HAR JAG GJORT OCH GÅTT UPP 4 kg på 1 månad!!!! så de e det slut med nu. Jag har suttit o kakat bröd o fika bröd.. couscous grytor.. mm. Men nu får det va nog. Hit men inte langre.
..de knepiga ar att jag vill ha kaffebröd nar jag mår illa..!??! skumt.

Nu ska jag o Daniel fixa min kontorshörna! Nu har vi antligen ett stort rum, med egen ingång o toalett till kontor!!! de e så bra. Inte sovrumskontor langre!

aja.. nu e det dax o göra lite nytta har!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade