torsdag 3 mars 2011

Sockertips!



Björksocker... lät skumt ibörjan, men är helt suveränt, om man inte vill äta socker!
Det påverkar heller inte insulin-nivån i kroppen! det är ju en dröm :D
Så, nu byter vi ut vårt hederliga strösocker mot björksocker på prov, används ju iallafall nästan aldrig förutom till pannkakor eller plättar..
Jag gör mina plättar med Fiberix, (fiberhalt70-80%!) som jag blandar med dinkel o ägg +en skvätt vanilj! äts med några uppvärmda hallon o lite kesella. Nu kommer jag säkert strö lite björksocker över oxå, hahaa! vill ju inte ha Canderell o Hermesetas strö.. när jag nu fått tipset björksocker!
Så, det ska bli kul o testa om jag kan baka mina speciella "kakor", eller maränger.. äggvita o hermesetas har jag ju kört på innan, med krossade nötter o mörk riven choklad o lite vanilla :)

Det var bara ett litet tips så här på kvällskvisten!

Daniel ville haka på mitt pass ikväll! får se om han grejar det, hard to belive tyvärr.. ;)
Ska kila o förbereda honom för uppvärmingen!
byebye!

1 kommentar:

  1. hmm... god morgon!
    Daniel hängde me i övningarna de första 10 minutrarna! ..men inte de resterade30.. ;)

    SvaraRadera

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade