måndag 3 augusti 2009

färgpanering!

På Fredag flyttar vi till villan!
har suttit o planerat lite.. inköp bör ske under veckan nämligen så vi får fint med en gång vi flyttar in! :D
gult o lila? Grönt o gult?... väggar?! kritvita eller offwhite?..
gardiner eller bara fransar, eller kanske breda träpersienner i valnöt?

hittat en matta på Mio som jag satt stämpeln "ska ha" på! priset kliar lite.. men det blir inget hinder :) den e riktigt stor!
två bordslampor lika så.. till hysfat bra pris!


Nu har jag tecknat medlemskap i Villaägarnas Riksförbund, skaffat en förmånlig försäkring, o läst igenom förmåner som vi nu har! vilken djungel! men det e så kul, mycket nytt.

I morse vaknade vi av att barnen "överraskade" oss i sängen! Aron o Rebecka.. viskar o viskar o vips så hoppar dom över oss o skrattar! de e så mysigt :)
mindre mysigt var väl att Rebecka ett par minuter senare kräktes.. men det slapp ju jag ta hand om- jag e ju gravid o kan få lätt för att må illa ;)
Min underbare make, han e någonting!
Han ville ta en dag ledigt och ta ut mig i vår lilla båt.. o spendera en dag på en liten liten öde-ö, där vi skulle fiska o bara njuta av tystnaden, naturen o vattnet.. o förståss grilla aborre! :) jag tyckte det lät så sött! det ser jag fram emot, men det kan bli först till nästkommane vecka!
romantiskt.
Haha.. det e nog sant att det händer nåt med män när de blir kring 40.. vad det än e så gillar jag det! :)

Nu ska jag ta reda på exakt vilka mammajeans jag ska beställa, från USA, via lillesyster försåss! min mage växer o nu kan jag inte få ihop mina vanliga byxor, så nu e det bråttom! Nu kommer jag nog väldigt sällan att handla jeans i sverige.. har redan hittat jeansen jag ska ha till nästa sommar! http://shop.rockandrepublic.com/Stella_in_Recession_Collection_Adaption_Blue/pd/np/203/p/2319.html
så grymt fina!

Nu kom Daniel hem här.. dax å fika lite tillsammans ute i solskenet :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade