lördag 26 februari 2011


Vilken fin lördag vi har haft! varmt skulle jag nog våga säga, haha.. över nollan iallafall!
Vi drog på oss täckbyxor o jackor utanpå våra pyjamasar o skyndade ut för att få ut så mycket som möjligt av dagen :)
Vi åkte pulkor o kälke bland träden, tiden bara rann iväg! Miriam halvsov i sin lilla pulka!
Att va ute i naturen är nog bland det underbaraste med små barn! de får springa o leka av sig o samtidigt bara njuta själva! Är man inne känns det som de aldrig nog kan leka av sig! :)

Ikväll har vi planerat att natta barnen i sin ordning, sedan sitta en stund på kontoret fixa lite inför måndag, sen ska jag köra lite rygg/bröst 15 min.
Sen önskar jag att jag kunde säga att jag ska ta ett skönt, långt, hett bad i vårt nya, stora massagejacuzi! MEN den har vi inte här ännu :( vi velar vilken vi ska bestämma oss för!

Men nu ska vi koka lite lax o göra en stor pastasallad till, med pepparrotsyogurt :)
Ingen dessert idag. Det fick vi nog av igår ;)
Sen ska barnen få byta om till pyjamas igen o se på lite barntv en stund, medans mamma jag ska köra 15 min gummiband, ikväll blir det rygg o bröst!




Ryggen är sååå viktig att bygga upp, jag känner av att jag slarvat men nu ska det byggas! den 21 startar jag min träningsdagbok via bloggning! har fört med papper o penna innan men när jag kom på idén träningsdagbok/blogg blev jag glad! ska bli kul att visa hur man bygger de snygga rutorna på magen osv - det är definitivt inte av situps, o självsvält.. utan av rätt övningar för de olika musklerna som faktiskt finns där, alla ska tränas var för sig! men viktigt viktigt att man inte glömmer "muskelvila" minimum 48 tim! så vävnaden får ta sig! många kör situps varje dag o får putmage så fort de äter eller dricker! I know why! kommer ta upp det i min träningsblogg som snart har premiär!

Ha en fortsatt underbar helg,
det tänker vi ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade