måndag 28 februari 2011

hemmakontor..4 livliga små barn.. telefonsamtal..


Det är verkligen en utmaning att ha ett hemmakontor, när vi bor som vi gör, allt på ett plan!
Dörrar i all ära, men även om man stänger in sig hörs allt, precis allt!
Nu håller vi på att på försök lägga upp en plan, ett typ av schema som innebär att jag gör mig o barnen iordning på morgonen, drar ut med mellanmål packat under vagnen, o leker ute förmiddagar fram till lunch! precis som dagmammor gör! hahaaa
Det finns så mycket man kan göra. Stallet är väl nästan favoriten för oss alla här, bara promenera omkring där bland hästarna o ängarna :)
Så fantastiskt med detta är att jag kan kombinera min konditonsträning med barnen! i vinter har jag dragit vagnen och två pulkor, sammanbundna med 3 barn i åtskilliga gånger, det har fungerat kanon för mej när jag varit utan barnvakt på mina rundor! finns inga hinder med barn, dumheter! ut! ;)

Så, på test är förslaget att jag tar ut alla med mig på morgonen, promenerar först - leker sen!
Detta är iförstahand för att Daniel ska få arbeta ostört, de flesta telefonsamtalen är just på förmiddagen när alla arbetare ska organiseras, o kunder har frågor osv.. efter lunch brukar det lugna sig lite!
Får testa hur detta fungerar från onsdag då vi kör helt hemmifrån!

Okej!
nu dags för sen frukost!
Ha en fantastisk måndag! det ska vi ha! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade