måndag 10 maj 2010

Sooooolen!!! ??

Visst är det underbart vårväder?! Regn o dis och åter regn!

Igårkväll satte vi oss ute o mös på vår uteplats, vi snurrade in oss o barnen i varma gosekläder o filtar o tände grillen! det blev flintastek o nuggets, och ett kilo färska räkor som jag marinerat i citron. Goda fraiche-dipper.. sen lämnade vi allt knall o fall o sprang hem till Mamma oPappa och tog en varmdusch (vi renoverar ju våra våtrum..).

Jag o Sara gick igenom två säckar med vår o sommarkläder! hur mycket behöver man egentligen? alldeles för mycket.. men iofs, har man fyra barn så blir det ju en del..

Nåväl, jag hade jätteroligt när jag prövade mina vår/sommarkläder från förra året, då var jag 8 kg lättare än vad jag är nu.. vågen stod på 68,1 i morse, så snart e mitt andra delmål nått :)
Men en hel del kom jag i. Planerar att inte köpa nya kläder till sommaren utan köra på förra årets - det e bara att träna på :)

Jag har kört en ny övning med mina 3kg hantlar, "simtag". Jag "simmar" med hantlarna 12x4 ggr. superbra övning för bröst, hals o axlar.

Okej, nu ska jag leta upp lite faktagrejjer på nätet innan jag går hem för dagen :)
"chefen" har åkt iväg till revisorn så då kan man ju passa på o surfa lite ;) *schyyyyy*

Ha nu en förträffligt bra vecka! de ska vi ha!
:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade