måndag 12 april 2010

Miriam pratar o "skrattar"!

Imorse fick jag en extra lång sovmorgon, min underbare make tog hand om alla fyra!
När jag väl vaknat, utvilad efter en natt av feber, spyor mm (Aron) så låg jag o mös med miriam en stund - o guess what!! hon utbrast i ett typiskt baby-skratt för första gången! så där stoort leende och ett skratt (inte hahaha-skratt utan ett sånt där typiskt ljudläte de får till! så de hoppar till själva!
Nåväl, hon e tidig precis som alla våra andra barn - men hon tar nog priset!
hon svarar när man pratar o de e så mysigt!
Det e så underbart med barn - man kan bara inte njuta nog!!!!

Jag har varnat er "känsliga läsare"! denna blogg kommer återkommade handla om min "väg tillbax" efter en viktuppgång på 23 kg, senaste graviditeten! så jag kommer att tjata på här o skriva om vad jag gör o hur det går - resultat.

Jag mår bra och kämpar på med att komma i trim!
skulle va kul o komma i lite gamla kläder till sommaren, men det e inte ett måste. Det får ta den tid det tar - jag bantar inte (tror inte på det nämligen) utan jag kör mitt gamla, beprövade sätt - en bra kost och kontenuerlig träning.
Hittills går det bara fint - går ihop bra, vågen är ingenting o lita på! bort med den o kör måttband istället!
Jag svettas ordentligt under ett lågintensivpass (50 min) varje morgon mån-fre, tränar min Pilates 10 min morgon/kväll. that´s it.
Ett par kvällar i veckan tar jag även ett kvällspass på 50 min ute med intervaller.
Snart dax att lägga ut ett par resultatbilder! före-efterbilder, det är alltid kul!

nu ska jag sitta på auktion med Daniel nån timme här, sen ska vi ut o ta en bit mat i solen!

på återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade