onsdag 7 april 2010

God eftermiddag!

Sitter nu här igen, på kontoret med 4 småttingar! Daniel e på plats och matar Miriam nu :)
Det funkar!
Vi har varit ute på långpromenad, barnen cyklade - vilken ork små barn-ben har! helt otroligt.
I morse var jag ute på mitt pass - distans med intervall 45 min. I kväll blir det samma visa.
Det känns underbart att vara på banan igen, o ingenting e omöjligt!
Fick ett bra tips i tidningen Topp Hälsa (senaste nr) om att jogga med bebis! det är ju faktiskt ingen höjdare att jogga med barnvagn - myt säger jag! Men i tidningen fanns ett bra tips; hitta en fotbollsplan och ställ vagnen på planen medans du springer/ joggar runt - då hör man bebisen och har full uppsikt!
Tål att testas :)

Mina kära sitter här inne o äter kakor, chocholate cookies - fruktansvärt jobbigt! om en timme är det dags för mitt nästa mål, så snart ska jag dra mig hemåt.

Här är ett exempel på hur mina mål kan se ut under en dag:

Frukostmålet ; Råggröt (vanliga rågflingor - osaltat!)
till det river jag oftast ett halft äpple.

Mellis 1. ; Varma koppen med lite creme fraiche i (klar grönsakssoppa älskar jag!)

Lunch ; Spenatblad med quinoa (röd) bladspenat, kräftstjärtar eller lax, citron tomat gurka en ägghalva, samt en klick lätt fraiche med lite curry o cayenne.

Mellis 2. ; Ägg-omelett med kalkon, salladslök, hackad paprika

Kvällsmål ; Råggröt med äpple!


Om jag blir sugen på någonting gott, så blir det nästan alltid Keso mini med russin o lite nötter i - såååå gott.

På Lördagar jag äter lördagsgodis! (choklad ) Choklad och ostbågar är vad våra barn får äta i godisväg, vi undviker annat "färgglatt" men klart det händer nån gång.

Nu ska vi hem!
Hoj! ;)



1 kommentar:

  1. Intressant om ägg...

    http://www.eurekalert.org/pub_releases/2010-04/epr-eef040210.php

    SvaraRadera

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade