fredag 12 mars 2010

Miriam 1 månad idag!

hipp hipp hurraaaa hurraaa för vår Miriam idag! hon fyller 1... månad :)
hur e det möjligt att tiden går så fort?!
vi firade henne med potatisgratäng och fläskfilé med rödvinsås o en god grönsallad!
Miriam fick inte helt otippat - ljummen mjölk ;)

I förrgår kväll låg jag o min älskade Daniel o småpratade innan vi somnade, vi kom på att vi kanske skulle passa på att renovera våra våtrum! morgonen därpå pratade han med våra förtillfället inneboende i gästrummet, lettiska arbetare, som nyss avslutat sitt projekt - att starta riva våra båda våtrum!
Idag är det fullt kaos hemma! plastskydd o skyddspapper på golven.. alla mattor är ihoprullade o utställda i förråden, vårt underbara finrum är ett kaos-inferno?! men vi kommer om ca 2 veckor att ha snygga, kritvita våtrum!
så det känns heeelt okej att leva i kaos denna tid.
Mer om detta i annat inlägg!

Våren e på väg och det känns i hela luften! i Onsdags började jag faktiskt med våra "ute-luncher"! jag vet att det e aningen tidigt, vi brukar iallafall börja när den riktiga våren satt in!
vi har en grillplats som ligger strax utanför huset, o där dukade vi upp med vår traditionella blårutiga "duk" och papptallrikar o en god gryta med makaroner och köttfärssås!
Barnens kompis Artur (bor i villan mittemot oss!) och hans mamma - min väninna- Krisitna, var oxå med! i år ska jag dra med henne ut på våra luncher (onsdagar o fredagar är avsatta).
Vi var ute i 5 timmar! barnen bara älskar det!
Positivt att pappa Daniel kan komma o va med på dessa uteluncher, eftersom officet ligger 5 min ifrån! :D
På onsdag har jag lovat att grilla varmkorv! om vädret tillåter förståss, annars blir det kokt korv på thermos! fungerar alldeles utmärkt!


Nu måste jag gå hem o natta mina barn - vi e hemma hos min älskade mor o far nu :)
här finns det dusch o bad! o barnen har tagit sitt kvällsbad nu!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade