torsdag 18 mars 2010

Framåt marsh! :)

Miriam var 4 veckor o 3 dagar... då första medvetna leendet kom! 4 veckor o 4 dagar kom svarsleenden till både mig o min Daniel! vi typ.. grät! Det är ju alltid lika faschinerande - även om det är fjärde barnet så är det så magiskt!
Hon e så underbar- vilken välsignelse!
Som min älskade Mamma brukar säga, från det att vi var små - till idag ; "jag behöver inga smycken när vi är ute - ni barn är mina smycken"! bara sättet hon säger det på.. är så genuint, så fyllt av kärlek! så känner jag för mina barn oxå

Gissa om jag längtar till mitt återbesök hos BM! nu e det väl max 14 dagar kvar bara - vill ha grönt ljus för att sätta igång med min träning :)
Min Pilateshörna är iordningställd, bollen pumpad till max, o jag laddad till max!
Det fungerar bra med de några övningarna jag kör i dagsläget, från förra veckan kör jag bara ca 20 min varannan dag. Promenaderna har jag slöat med, har varit för halt o slaskigt :)

Snöskottning av baksidan har jag tagit som en övning! hahahah.. o den har tagit hittills 5 timmar! o det är en hel del kvar - men det är ingen annan än jag som får skotta! våra arbetare har erbjudit sig, o min Daniel såklart, men icke - det är hur skönt som helst o skotta snö, o vilken konditionsövning - man e genomblöt efter 15 min!

Vad gäller kosten så är jag ganska rutinerad, har kommit på spåret igen! känns lovely.
Jag har förlorat 5 kg på bara småförändringar hittils.
Idag står vågen på 73 kg! bara -13 kg kvar! :D
Nej det är ingen hysteri - bara en ren självklarhet att jag ska ner till min idealvikt efter en graviditet! ...Efesierbrevet 5:29 !

Nu ska jag mumsa på våra mums-mums här på officet! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade