tisdag 2 mars 2010

Gaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh!

Nu får det vara nog. nog snöat.
Nu vill jag ut på mina svett-promenader igen! :) det va ingen höjdare men det fungerar ju med snöbootsen, men å vad jag längtar till våren! ska bli så hysteriskt härligt! ingen annan kommer få solens första vårstrålar för dom ska jag ha! varenda en! *eh?
nåväl.

Barnen, inkl maken njuter av snön, de var ute i Lördags och byggde en snögrotta i över 4 timmar! meningen var att vi skulle ta vår kvällsfika därute med lite värmeljus tända i grottans väggar, o vår renfäll o sitta på! men barnen vart så trötta, så de slocknade framför bolibompa!
men grottan finns ju kvar! :)

Tänk att lillesyster har varit här i Sweden på besök! imorse åkte hon tillbax till Washington.DC :( men hon kommer väl till augusti igen :)
Det har varit så mysigt att få äga henne några timmar då o då mellan alla hennes möten som skulle hinnas med!

Träningen gå bra, jag tar det ganska lungt de första veckorna, men i början av april kommer jag lägga i en annan växel! jag får höra kommentarer, om varför jag tränar så snart efter förlossningen "nu ska du ju bara njuuuta av den lilla..och äta o amma o vila framför allt.. osv"
Guess what!? jag njuuter, och jag äter och jag ammar! OCH jag tränar! min träning består i huvudsak av Pilatesövningar av de stora muskelgrupperna men bara enklare magövningar (lite försiktig med magen ännu, tills bm gett grönt ljus normalt ca 6-8 veckor efter förlossn.)
kondition är ju en del av vardagen och den överdriver jag inte med, pga väderlaget :)

Så, min träning tar upp ca 15 min av min morgon och 15 min av min kväll! och jag älskar dessa kvartar! känner mig piggare o fräschare och vet att jag bättrar på viktiga muskelgrupper som jag behöver som 4 barns mor!
Jag blir så less när jag ser mammor som bokstavligt talat hänger! joggingbyxor nere vid knävecken och en munkjacka med nån döskalle på eller nåt! jag säger inte att mammor behöver gå i pressvecks-byxor och struken skjorta med slipover.. man behöver ju inte förfalla bara för att man fött barn! Jag har en dröm om att starta upp en mamma-grupp som skulle heta "Peppar"... mer om detta nån annangång, kanske.

nu ska ammas här! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade