onsdag 31 mars 2010

hypersnabb, kortfattad uppdatering!

Har såååååå bråttom nu, så här e lite av vad som hänt närmsta veckan!

det värsta som inträffat är ju förståss att min älskade älskade underbare make, Daniel åkte en rutchbana på Andy´s lekland i Sickla (dit vi brukar åka med barnen på söndagar om vi inte har någon middag inplanerad!) o han landade illa.. o bröt benet!
Han sövdes, opererades och nu har hans värde stigit ;) 8 titanskruvar och en lång platta.. för livet!
inte illa..
En komplicerad operation tydligen, då benet inte brutits rakt av.. utan på tvären - så brottet var ett långt brott längs benet.
Han går på morfin och är ganska olik sig måste jag säga.. somnar mitt i meningar, men kommer på sig efter några sekunder ;) min sötis..
Nåväl.
Jag har återgått till den kvinnliga "cykeln" - REDAN! rikligt sådant. blev verkligen överrumplad, men det förklarar min onda mage o uppsvälldhet jag hade dagen innan den bröt ut ;)
Renoveringen står still för tillfället, så vi lever i ett totalt kaos! papper o plast i hela huset!
Men det ska vi försöka lösa denna vecka.
Miriam skrattar förfullt! speciellt när hon vaknar på morgonen, då ler hon med hela ansiktet, ögonen blir som små springor.. o munnens smile känner inte av några gränser..
Hon e så underbar! vilken gåva!

Ikväll har jag förberett lite påskpyssel för mina barn! det ska göras små påskkort av fina papper vi köpt, fjädrar o glitter! o prinsessklänningarna står redo för att pryda sessorna som ska dela ut sina påskkort till våra grannar på gatan ;) Aron blir prins med sin rosa mantel! :)
Vi ska självklart fira att pappa Daniel kommer hem från sjukhuset, med en god lemonpaj med marängtopping! middag väntar vi med (han spyr fortfarande ibland.. morfinet.)
Well, det ska bli så underbart att få hem honom, trots att det bara gått 4 dagar.. så man får pyssla om honom ;) han e ju alltid i farten annars, nu är det sängen som gäller!

å en sak till; Vi har så underbara barn!!!!!!! vilka gåvor..

okej, nu måste vi kila!
bråttom bråttom.

ha en riktigt underbar påsk - ta´t lungt med allt farligt socker bara! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade