fredag 24 juli 2009

Kraft och Heder är min klädnad!

idag vaknade jag med en av mina favoriter från Guds ord; "kraft o heder är hennes klädnad, och hon ler mot dagen som skall komma".. det gör så gott att applicera denna vers på mitt liv, vilket jag ständigt gör! Kraft och heder är min klädnad, o det ligger så mycket i det, o jag får le mot dagen som kommer, jag har en anledning till det! Gud har ju sagt att vi inte ska oroa oss för morgondagen, o det är väldigt konkret sagt och kan inte analyseras till någonting annat än just det! Det gäller att se längre än de omständigheter som så många gånger bara vill dra ner oss, stjäla vår glädje.. o skapa oro.
Dagarna framöver är nog några av de viktigaste i våra liv, och vi har stor anledning till att oroa oss, stressa sönder oss! Men istället tar vi vår tillflykt till Gud o förtröstar på Honom som håller i allt, vi kan inte göra mer än vi kan! :)
sen vet vi att våra planer inte är Hans planer alla gånger! o där gäller det att just förtrösta.




Nu till någonting helt annat som jag tycker är så faschinerande!
I morse när våra 3 badade så hör vi plötsligt att Rebecka, i förrgår fyllda 2 år, räknar så perfekt till 8 !!!!
efter 8 räknar hon vidare - 11,12,13,14 !!! snacka om tidigt! vi har fått så många kommentarer om henne, både från bvc o andra mammor som har reagerat på att hon pratar så bra meningar redan (sedan ca 2 månader tillbax o har det rätta tonfallen!) haha.. de e så underbart att få skryta lite över sin barn!
o min Sara som nu kan nästan hela alfabetet, är på G att börja läsa!! hon bokstaverar orden och försöker uttala.. vissa går, vissa har hon svårare med - men till vintern kommer det nog lossna beroende på hur mycket vi läser med henne! men hon ber oss nästan varje dag om att hjälpa henne att läsa, hon har sån iver!!
o Aron börjar prata mer o mer, plutten.. han gör framsteg! :)

Nu ska jag fortsätta arbeta lite här!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade