onsdag 22 juli 2009

:D

Nu e klockan strax 22, o vi ska just till att varva ner efter en mycket lyckad dag!
vi har haft en av våra kunder sittandes här i nästan 2,5 timmar, en kund som ska öppna butik i Liljeholmens köpcentra, o Daniel har designat lokalen i ritning som de nu har färdigställt o kunden blev mycket nöjd! vad annars.. ;)
Material inköp, fast inredning.. blir väl vid nästa besök!

Vi har haft kalas för vår otrooligt vackra dotter Rebecka, som fyllde 2!
barnen har haft så fullt upp med alla leksaker!! o ikväll fick dom hoppa i badet redan kl. 18 för att vara klara för natten vid 18,30! tro mej, det fungerade perfekt! alla somnade så sött med sina välling-flaskor! :)
sedan dess har jag städat av lite, tvättat... lagat mat till Daniel o Igor (vår elektriker) som de just nu avnjuter :) en god quinoagryta (röd quinoa, majs, gurka o russin ..wookat i tacokrydda) ! min favvo :)

I morgon ska jag ta mig i kragen o boka besök hos BM för inskrivning! har svårt att tänka mig någon annan mödravård än Prima Liv (Danderyd).. Daniel vill ju oxå dit igen.. enda problemet e ju resvägen från där vi bor nu! ..vi kanske släpper det o tar vanlig mödravård istället..men privata e ju på nåt sätt..privat! aja.. får sova på saken, för nu e det dax o börja kolla lite värden :)

Jaha..
imorgon e en stor dag! alldeles för stor egentligen... som jag inte vet hur jag ska kunna hantera riktigt.. återkommer!

kram på er mina trogna läsare! hahahahaaaaaa
jag!
;)




4 kommentarer:

  1. Haha, du låter aningen "dryg" gumman..:P

    Den "vanliga" mvc är super! Och då har även jag erfarenhet från Danderyd! Har världens bästa bm.

    SvaraRadera
  2. :) Danderyd har en egen mödravård som tillhör sjukhuset, men Prima Liv är en privat klinik där endast barnmorskor arbetar, ca 6-8 st som ligger precis bredvid/mittemot huvudentren! det är som hemmiljö och en helt annan grej, för mig iallafall, än att gå till sjukhusets mvc. Men de e bara för att jag e van säkert ;)
    Det bästa med PL e att jag är garanterad plats på Danderyd när det väl e dax! + att få bo på hotellet med eget rum för familjen och alla måltider, fika inkluderat! det är sååå mysig start, harmonisk! där får man stanna 2-3 dygn även om det e 2,3 eller 4 barnet!! det e lite lyx! :D
    för oss har det varit idealiskt att få mysa ensamma på hotell (ligger intill sjukhuset)o lära känna bebisen.
    Inget ont om den statliga mödravården - jag har hört bästa recencioner därifrån, nästan alla jag känner har gått dit! men mitt första intryck där var inge vidare... :) så det blir prima för oss denna gången oxå! :D

    SvaraRadera
  3. Haha, jag kommenterade ju absolut med glimten i ögat. Men tack för din lååånga förklaring :P

    SvaraRadera
  4. :) ja det förstår jag..
    men ändå kul att förklara! :)

    SvaraRadera

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade