tisdag 8 mars 2011

jaha..

usch, gillar inte allt prat om sjuka hit o dit.. jag menar, varför göra så big deal va det! det händer väl alla! men nu är den omtalade, fruktade vinterkräksjukan här. Punkt slut.

Igårkväll var jag så hysteriskt trött, hela dagen igår faktiskt.. men det kanske hade sin förklaring.
Jag hade gjort iordning min TRX för att köra mitt pass, men somande.
Nu är jag laddad, när Miriam somnar om här snart.. så ska jag passa på att kör lite ben på trx,15 min.
Mage hoppar jag nog tills ikväll ;) även om jag känner mig helt okej.

Ganska skönt att få en dag hemma såhär, tur att Daniel jobbar ute idag, samt har en intervjuv med nån affärstidning.. så han kommer nog inte förrän mot kvällen.
Onsdagar är ganska tajt dag för oss, kyrkans barntimmar till lunch, minisång med mellis eftermiddag tillbax i kyrkan.

Det smärtar i mig att vi inte skottat ordentligt på vår stora bakgård! tänk att fälla ut markisen lite, klä på sig o gå ut o sitta i solen medans barnen kräks! nä,.. haha nu va jag lite hemsk va.. förra vintern satt jag ofta ute när Miriam sov i vagnen (ute) o relaxade på renfällen med en bok, eller kaffe..
tänk om man skulle köra lite skottning..så man iallafall kan komma ut idag! för vi är totalt insnöade på bakgården, vi kan inte gå ut där!

men åh, så intressant detta inlägget blir.. jag sätter nog punkt för nu, o fortsätter ikväll ;)
knasigt.

Lyckostar som kan va ute idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade