torsdag 14 januari 2010

Vilket vinterlandskap!

I morse efter frukosten klädde vi på våra barn och begav oss ut i vintervärlden! vi har skogar runt om kring där vi bor så vi skyndade intill skogsbrynet och bara beundrade för en stund.
Träden är alldeles vita, helt tyst, vindstilla... vi bestämde oss för att hinna ta en halvdagsutflykt i vinterskogen med barnen innan allt detta vackra försvinner för denna gången. Precis som mina föräldrar gjorde när jag va liten.. varm choklad o ostsmörgåsar saknades aldrig på dessa utflykter!
Men detta blir dock inte idag.

Nu e vi tillbax på kontoret, men skall strax åka ut på en del ärenden. Kl 14 har jag mitt besök hos min barnmorska Annette ute i Danderyd, känns skönt att slippa åka kommunalt så här stor o tung :)
Idag e vi inne i v.37 och det känns så roligt! vi längtar så mycket!

nu ska jag hinna äta min lunchlåda innan vi åker iväg, idag blir det gröna blad med rivet citronskal, kräftstjärtar med en klick citronmajonäs och en råriven morot!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade