måndag 25 januari 2010

LADDAD!


WOW va fort tiden går!!! denna vecka går jag in i graviditetsv. 39!
snart har vi vårt mirakel!
Nu e sängen bäddad, nyinköpt påslakanset idag på babyland - jättefint helvitt med medaljonger i tyget! Vagnen står oxå klar.. men nu e vi så veliga när det gäller vagn - sååååå löjligt, men!
Vi har tagit fram vår gamla Emmaljunga och tvättat upp den, alla våra tre sötisar har haft den! men den blev helt okej, fjädringen e vi inte nöjda med dock.
Nu beställer vi vagn från USA istället. Snacka om att vinna ca 4-5 gånger pengarna! det var min underbara svägerska som bor i USA (i sverige för tillfället :) som "förbjöd" mig att köpa här när man kan få så schyssta vagnar från usa.
Så, Emmaljungan blir för mina motionsrundor och den nya till "shopping" och "utflykter"!
den e kombinerad med bilstolen! perfekt!
Ordinariepris här på babybilstol är mellan 1200 - 2000 kr! En bra vagn från USA -kombinerad kostar ca 1300!!!!!!!! o fina e dom!
NOG NU om vagnar!

Jag har sakta men säkert börjat komma igång med min kostomställning igen. Känns jättebra!
här e en bild på en vanligt förekommande lunch för mig!
Lite isbergsallad i botten, mycket bladspenat, tomat oliver och kräftstjärtar med lättcremefraiche och lite majonäs, detta dränkt i citron! Ägg för protein är en självklarhet!



Ett tips på bra juicer - kiviks har jättegoda färskpressade juicer utan tillsatser om man vill ha nåt bra att dricka till lunchen, jag har kört på deras äppeljuice eftersom jag får halsbränna av apelsin! Annars är Brämhults morotsjuice superfräsch, men den brukar jag dricka på morgonen!

Okej, dags att jobba på en stund till här innan "chefen" blir ledsen ;)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade