torsdag 16 juli 2009

NYA VANOR..

Nu e jag som de flesta redan vet gravid, igen :) o det e jag överlycklig över!
Nåt som jag oxå e lycklig över e att jag lyckats gå ner alla tidigare graviditets extra-kilon och hållt det på en jamn nivå. från 85 kg till 57 kg.
Jag har pendlat mellan 57-60 kg, så jag skulle kunna saga att jag blev gravid på 60 kg.
I dag, nar jag befinner mig i mitten på v.11 vager jag 65 kg! o det finner jag totalt oacceptabelt. Jag vet att jag har fått ata mig ur mina illamående stunder.. o då har jag atit bröd o kaffebröd som annars varit "bannlyst" inte i min kost helt enkelt!
men de e val så, man vill ha saker man inte normalt ater nar man e gravid, för vissa iallafall :)

nu laddar jag för en start lik den jag började med vid min viktminskning..
Kokt mat, kalla soppor (gurk eller rödbetssoppa som jag gillar starkt!) som grund.
Frukt ibland, det i form av melon eller apple.
Till kaffet blir det torkade plommon eller några russin! funkar utmarkt, eller mina nötmaranger som bakas på aggvita och Calendula ;)
Bröd o sockerbröd blir det icke mer av! o det vet jag kravs minst en veckas "avgiftning" för!! :)

Jaa.. jag skriver o skriver.. de e skönt o skriva av sig! aven om ingen laser så e det kul för mig senare att gå tillbax o se hur det har gått! så har tanker jag uppdatera ofta nu om hur det går med kosten o vikten aven under min 4:e graviditet.
Åhåå så intressant!!!! ;)

3 kommentarer:

  1. Asså allvarligt hanna! Fine, du har gått upp för mycket på en ggn för att vara så tidigt i graviditeten, men det låter liiiite för magstarkt att i princip banta (som du åt innan) genom graviditeten! Gräsligt enligt mig.


    Men å andra sidan har jag aldrig gått upp sådär mycket på en ggn heller då jag tidigt lärde mig att stå emot "frestelserna" då jag vet att suget är övergående.

    Känns som om du kanske skulle prata med någon? Som kan hjälpa dig att typ, må bra.. Kan inte vara roligt att ha sån press på sig i en tid som man ska njuta o må bra. "på rätt sätt"

    SvaraRadera
  2. Grattis Hanna till ett nytt litet liv!
    Jag förstår dig så väl men vikten, man kämpar som ett djur att hålla den när man väl gått ner. Jag hoppas att det där om viktkonsultation du skrev om på FB, ger dig det du behöver så du kan må bra och njuta av lyckan.
    Kramar i massor Ann-Kristin

    SvaraRadera
  3. tack älskade kusiner! :)
    ja.. det kan tyckas som en press på mig själv.. men de e en positiv press som jag vill ha. Bantning finns inte i mitt vokabulär, o absolut inte under en grav!!
    Jag har varit osund under tidigare grav och denna gången är jag mer påläst. Jag mår så bra av att få fortsätta hålla mig i trim, o inte bli en gravid-potatis :) och äta som vanligt ( det som e vanligt för mig) Min älskade Daniel tycker jag borde äta lite annorlunda o mer! men jag får nu hjälp av erfaren på området, som kommer hjälpa mig att hålla mina mål, gällande både kost o träning för gravida. För mig handlar det inte om att minska i vikt, utan att bibehålla den shape jag byggt upp före grav!
    http://www.muscles.se/traning-for-gravida/

    SvaraRadera

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade