tisdag 6 oktober 2009

En tisdag.. fast som måndag på kontoret :)

Back in buissness! känns så bra att få börja jobba - på riktigt igen, fasta tider alltså.
Nu har nannyn kommit igång med våra älskade barn, känns helt underbart att kunna jobba ostört och åka ut med min attraktive Boss på uppdrag o goa luncher! lyx!
Idag har vi haft en grundlig introduktion av vilka regler som gäller i huset, regler o regler.. haha.. men det är ju det man har! :)
Inga barn i finrummet! bara med mamma o pappa på helgerna!
Barnen använder sin toalett!
En leksakslåda i taget!
inga bläckpennor!
grönsaker (vanligtvis broccoli, tomat, gurka) serveras före lunch-tallrikarna sätts fram!
barnen äter vid sitt barnbord (förutom gemensamma måltiderna!)
all lek o bus i barnrummet! (dom har husets största rum, med dörr ut till altanen o lekplatsen-underbart!)
Absolut ingen barntv på dagtid!
minst 3 timmars utelek! (det blir iallafall oftast utelek mellan 9-12 sedan ca 14-16..så det är ju ca 5 tim!) men dom cyklar o leker med bilar, kompisarna på gatan - deras lekstuga.. tja.. dom har roligare ute o mår ju så mycket bättre av det! )



det är nog ganska normala regler, men det hjälper oss maximalt - det är alltid harmoni på nåt sätt! barnen vet vad som gäller, o för dem är det en självklarhet snarare än måsten.
Har man många barn måste man ha ordning!

Nu kommer en nypensionerad civilekonom/organisatör from onsdag att hjälpa oss att strukturera upp o bygga upp företaget.
Jag har varit inaktiv i ca 3 månader, och det märks här på kontoret.. det är ärligt talat kaos!!!
Mannen (amerikan från början) kommer att omstrukturera, omorganisera och planera så att vi lyfter företagandet till nästa nivå.
Jag kommer att jobba 2-3 dagar i veckan, och det är dessa dagar som vår älskade underbara nanny är hemma med barnen! Barnen är ju mitt favvo-jobb, men de e jättebra att Svetlana kommer att vara med dem, hon är pedagog och lärare, och har högskoleexamen o många års yrkeserfarenhet.. men en sån enorm kärlek för barnen! o det e viktigt - o barnen älskar henne!
hon låter dom leka, men lässtund inrättar hon from idag har hon sagt - att läsa stimulerar sa hon - även om barnen ritar under läsningen lyssnar de aktivt förklarade hon.
Hon e så bra på att leka med barnen men i leken lära! o min Sara som bara e 4 år, tjatar ju om att hon vill lära sig läsa mer, skriva kan hon vissa ord.. men dagligen försöker hon skriva sina långa brev till prins carl-philip och bolibompa.. brev som tyvärr oftast inte skickas iväg... :)

tja, annars är det livat värre i magen, vår lilla flicka... Vera som hon redan heter, ställer till det lite för mej.. har så kraftiga sammandragningar sedan en månad tillbax.. en del släpper inte!! känns som riktig värk, lite läskigt.. har inte känt det med andra barnen. O vänstar höft känns som den ska brytas, pulvriseras any second! Men Gud e god, han får bära mej om det händer nåt! :)
Oj, vilken roman detta blir! jag måste ju jobba för lönen! ;)
Nu ska jag jobba med ett av våra viktigaste konton ; K-Rauta och Malmbergs Elektriska!
bye for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade