onsdag 23 september 2009

Här är det livat!

Magen rör sig i minivågor när jag tittar uppifrån!!!!! o känslan e enorm!
Det är så fantastiskt att få vara med om detta, att få bära ett barn, en människa - i mig!? !!!!!!
Det är en liten flicka, som har gått från att kicklas till att sparkas ordentligt bara på en vecka!! jag känner mig så välsignad! o det kan man lungt säga att jag är! ;)

Att jag är ovanligt liten för att ha gått över halva tiden nu, får jag höra gång på gång - men jag tycker jag är stoooor! Precis som det skall vara!
:D

under de senaste veckorna har jag o barnen haft det så mysigt, Daniel har haft väldigt mycket jobb, men jag o barnen har varit ute på flera stan-utflykter, skogsutflykter, o jaga-småkryps-dagar!
Höjdpunkten var nog Järnvägsmuseet, dit måste vi åka igen eftersom vi glömde köra spårvagnssimulatorn! Tunnelbana, buss.. fick barnen köra, o vi åkte minitunnelbanan runt i museet - så gulligt!
Men nu ska jag o min väninna Maria, som har eftermiddagsbarn, ta en dag o göra om besöket där!
Det e så härligt att ha kul med barnen utanför den egna lekparken! jag minns hur min mamma alltid tog med mig o mina syskon på spännande utflykter, o tänk va man minns! De vill man ge vidare till sina egna barn!

Nu ska jag åka iväg till Haninge Centrum med min Daniel, äta en god lunch o sen ska vi in på banken o betala en matta som jag beställt, som skall levereras till mig i morgon!! :D
pirrigt.

Tack underbare Jesus för din omsorg som du visat under veckan! det har bara varit för uppenbart att du sänder rätt människor i rättan tid till de mest ovanliga platserna..att du bryr dej så!
Vi älskar dej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade