torsdag 6 augusti 2009

Dagen före...

Idag är det dagen före den stora flytten! :)
vi hade planerat att åka ut till havet idag med barnen, men insåg snabbt att molnen kröp sig på och att vi har lite för mycket opackat för att ta en avkopplingsdag idag :D
O dessutom kommer Ryssland-besök imorgon o skall stanna i lägenheten här i nån/ ett par veckor! så det känns så lägligt att flytta ut NU! :)
Tack Gud för din enorma omsorg! vi hade inte grejjat det utan Dig!!

Det e så underbart o viktigt att som familj komma inför Guds ansikte! det är så uppbyggande! barnen tycker alltid det är lika faschinerande o lite spännande på nåt sätt, speciellt när Pappa Daniel en stund berättar någonting från bibeln på sitt hänförande sätt :) Men det bästa e nog lovsången,o ibland är det allt som hinns med! , när det spelas på kastruller o glaspärlor i en tom kryddburk.. :)

En underbar lovsång (refreng) som ofta ljuder i vårt hem och som våra barn älskar!...

"Gud du är alltid nära oss (mig), ingen förändring finns hos Dig, Du är den samme igår o idag o i evighet"!
"Du är vår (min) klippas fasta grund, Du som står fast vid Ditt förbund,
vår (min) klippa är Du, Allsmäktig Gud vi ärar Dig"!!


Nu är det matdax! Min underbare make har tagit paus i arbetandet, o dukar bordet åt sin familj! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade