tisdag 28 juli 2009

Uppsala i helgen!

igår bestämde vi att vi drar till Europakonferensen tidigt lördag morgon!
Alltid lika efterlängtat!
i år har de tivoli för alla barn, o som alltid flera olika mat tält.. det är verkligen en famliljefest men samtidigt en samvaro i Gudsnärvaro!
Vi beger oss med Daniel bästa vän, en av stockholms brandchefer - Jens :)
Ser så mycket fram emot det!
hoppas på att ordna med övernattning så vi stannar även söndagen.. men det e oklart ännu!

Jag har anlitat en träningscoatch!
han e en riktig biff, o heter Marcus, han lever för träning o sundhet! o det syns!
I den lilla summa han kostar, ingår hämtning till träningen o lämning efter träningen.
Nu har jag jätteproblem med min vänstra höft, förmodligen den omtalade ischias-nerven - som får mej att gråta till o från, profylaxa om jag är ute offentligt..
men läkarna säger samma sak - träna o motionera! det är bara det som hjälper!

Gud e god.
igårkväll satt jag tillsammans med Daniel o hade en underbar stund, det handlade om att frälsningen inte endast e till för att leda till himlen! utan ta oss igenom hinder o omständigheter.. få oss att lyckas, vara över o inte under.. rika o inte fattiga, ha framgång i allt vi företar oss! Det är välsignelse!

det e så tydligt vad som är välsignelser o vad som är förbannelser,.. de e inte svårt att urskilja vem som lider brist på välsignelser o vem som lever i välsignelser, det är bara att titta på deras liv! många svar finner man i GT just om detta! svart på vitt!
Att följa Jesus har sitt pris! o vilket ansvar har inte mannen i familjen som är satt att leda! han e ryggraden, den som sätter ordningen.. de e ju han som e satt vid rodret för sin familj! det går aldrig att komma ifrån! o
jag e så tacksam att jag o våra barn får stå under det beskyddet, de e sån trygghet. För Gud har sagt vilken ordning som gäller, o följs den så står vi under ett beskydd som heter duga!
Underbar undervisning på God channel om det igår! o man blir så påminnd!

nu ska vi ut i gröngräset o mysa lite frukost hela gänget! Daniel har nyss badat alla barnen, o kaffet har runnit ner..
haha.. vi har picnic i gräset utanför altanen men det e såå mysigt tycker barnen! ... (o jag me´);)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade