måndag 20 juli 2009

Ljuva måndag ;)

imorse fick vi sova ut ordentligt allihopa! blev förvånad över att klockan var 9 när vi vaknade! :)
ovanligt men skönt :)

Igårkväll låg jag o funderade över framtiden, planer o målsättningar som vi har - de flesta av oss!
Hur kul kan det vara att leva för dagen utan en plan för morgondagen?! utan mål i sikte? små eller större.. men jag har insett hur viktigt det är att ha en strävan till det man vill göra, uppnå.
Så många gånger när min underbare Daniel haft nya fräscha ideér, som faktiskt skulle kunna förändra samhällen, människors liv - till de bättre, har jag alltför många gånger bara ignorerat det pga av mitt trångsynta, isolerade tänkande..
Men när jag ser min Daniel genom åren, hur han gång på gång haft ideér o uppfyllt flera av dessa.. o sett vilken framgång han fått... har jag lärt mig, i takt med åren som hans fru, att jag måste vidga mina gränser! De e ju faktiskt ingen annan än jag själv som begränsar mig!!!
Jag lever idag, om jag jämför med tidigare år o det e jag så tacksam för!
Gud har gett mig en sån fantastisk gåva, min Daniel och våra underbara barn förståss! :)
Gud e så beräknande, han vet precis vad vi behöver! jag kan inte se mig själv utan Daniel - var, vem hade jag då varit?!
Idag talar vi ofta om framtiden, hur vi vill att den ska se ut, våra gemensamma målsättningar men även personliga - det e så spännande! för jag får möta framtiden med min älskling som hela tiden vidgar vyer.. :)

nu har han planer på att skicka iväg mig på ett par kurser inom ekonomi, företagsplanering, det ser jag fram emot!
"Den som inte samlar, den förskingrar" o det gäller ju faktiskt även kunskap ;)

nu e det dax för lunch till alla hungriga magar här hemma! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade