måndag 25 maj 2009

Sommar sommar sommar.... lalala lala lalaaaa!... eller nåt
Idag har vi varit ute - vad annars lixom ;) sommarn hälsade ju på! Plockade in massa kottar som vi satt o gjorde djur utav, stack in tändstickor o gjorde svansar, ögon o klistrade på - jag hade sååå roligt, o hoppas mina barn tyckte det var lika kul! :D

nu, när barnen sover är ju min roll som hushållerska, städerska och underbar hustru igång.. tvätt tvätt o åter tvätt. Förbereda morgondagens mat (brukar tillaga lunchen på kvällen så vi spar tid! jätteskönt! ) , plocka saker, kläder..   ni mammor vet vad jag talar om :)
Men konstigt nog älskar man det man gör!

Ikväll kör jag som vanligt Pilates (2 x 10 min) jag är i behov att att stärka mina muskler kring korsryggen därför ligger största fokus där, o visst att det är grymt snyggt att ha en tränad rygg/ svank - men jag har fortfarande lite problem efter alla graviditeter så... jag behöver verkligen jobba upp en stark rygg.
Något som underlättar träningen är att fokusera på en muskelgrupp åt gången. Exempelvis att köra endast ben 2x 10 min,  mage 2 x 10 min... osv/ morgon/kväll 3 dagar i sträck. Sedan går man igenom alla muskelgrupper 4-7 dagen, sen tar man nästa m-grupp o fokuserar på 3 dagar... aja.. lite om hur jag lägger upp min träning för den som e intresserad!  
Tänk att världens billigaste träning, 0 kr/ år... per evighet.. (okej, gummiband kostar väl ett par hundra :) .. ) kan vara den mest effektiva!  

Nu e det iallafall dags för mig att hänga ännu en tvätt innan jag kör igång :)  krampåer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade