tisdag 8 mars 2011

Trött idag..


Denna strålande tisdag går mot sitt slut.. har varit en fantastisk fin vårdag idag, nästan vår iallafall ;)



Vi började dagen med att mysa lite hela högen, pappa Daniel tog sovmorgon idag så alla blev lite halvsega o bara busade i vår säng fram tills klockan var nästan 9! sen var det dax o klä sig för att gå o leka på öppna förskolan!
Jag var sååå trött så jag satt o pimplade kaffe (hoppade faktiskt över semlan!) o hade trevligt umgänge med "mina" mammor :)
I stället för att sjunga på sångstunden gäspade jag med i kör! ...ungefär :)

Miriam har flera kompisar där som hon springer omkring med, e så kul o se! Bara de 2 senaste gångerna tycker jag att hon tar för sig så mycket mer bland de andra barnen, hon börjar känna igen "polarna" o leksakerna.

Efter sångstunden, som avslutar dagen på förskolan gav oss solen inget alternativ! det var bara att vara ute o promenera runt mellan lekparkerna med mina 2 närmsta "mammor". Så så sååå underbart väder, så ingen av oss ville gå in, tillslut sprang vi hem o kokade ihop lite lunch.
Daniel åkte med Aron till logopeden, sen var det full fart igen - hemma hos Artur (grannen) så jag har haft det relativt lungt här på eftermiddagen, hunnit med en hel del som jag önskade.

Miriam o Rebecka sover för natten nu, men Aron o Sara är hemma hos Artur.. pappa Daniel är där o hjälper Kristina (min väninna) för hon har fått för sig att bygga en loftsäng till Artur.. hon o Daniel va iväg o köpte virke i Söndags.

Vill få alla nattade nu så jag kan sätta igång med mitt pass, gillar inte när det blir för sent!
Det blir mage/ben ikväll (på TRX), (knäböj med hantel).
Absolut mitt favorit redskap, såg idag att USA-militärerna använder trx ute på fälten o sina träningsläger!, o MMAsportsmen.. jag förstår det! bättre redskap går inte hitta.

Jag är bara så otroligt trött!!!! ska ta några russin o kaffe, får se om jag kan få lite energi till.. :) i NEED IT!

Lägger till en bild på mej o Miriam från i Lördags, vi har ingen babypulka o kom på iden att stoppa i henne i en leklåda o binda fast tjockt snöre som handtag?!!?! det gick superbra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade