söndag 13 februari 2011

Vilken strååålande helg vi fått! sol sol sool! vi har tagit tillfället i akt o varit ute så mycket som möjligt, hela familjen. Nu är barnen ute med Daniel som byter bilbatteri i familjebilen, sen skulle de gräva en snögrotta.. så jag får påta lite här hemma medans Miriam sover sin beautysleep:)

Idag är jag inne på 7 dagen i detoxen, det går så sakta! men, no hurry!
Idag blev det fisk o ris med god sås till familjen, jag själv åt en röd-linssoppa (brukar alltid äta grön!) men den var fantastisk god.
Lök, morot, vitlök, tomater (färska tomater!)..hönsfond, curry, röd chili, annanas, vitkål o linser! ett nytt recept som jag testade första g. idag! jättegott verkligen.
Men den konkurerar inte ut min gröna linssoppa :)

man blir ganska mätt under en detox eftersom man dricker så mycket, regelbundet under dagen.
Men det gäller att äta ordentliga måltider ändå så man inte minskar i vikt. Förra detoxen i höstas, gick jag ner 4 kg, det var inte så bra men det tog jag igen sakta men säkert!
:)

Okej, nu är det dax för en kopp svart innan jag ska plocka ur diskmaskinen OCH tvättmaskinen!

En underbar vecka ligger framför, en hel del inbokat.. bvc tider, logoped, pianokonsert, tandläkare, revisorn, skolmöte gällande Sara,.. o fullt hus på fredag här hemma!

Stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade