tisdag 22 februari 2011

Miriam Går!

I förra veckan tog Miriam på allvar sina första riktiga steg, men aldrig mer än 8!
hela tiden 8 steg!
Men i helgen så började hon gå, äntligen! det är så roligt!
Hon stannar upp ibland o säger "titta dä´"! osså pekar hon typ...överallt!
ibland stannar hon upp o säger "danna" då dansar hon genom att gunga åt sidorna eller böja lite på knäna! hon e bara föööööör söt!

Nu e hon helt plötsligt så...stor?! bara för att hon går o inte kryper ;)
men klart är hon mammas minsting.. ;)

Okej! nu är det dags för den efterlängtade lunchen som får bli råggröt idag!
har inte förberett nåt.. så då blir det gröt, gott o nyttigt! klart att havregryn kanske smakar något bättre, men de e en vanesak. Jag har aldrig vant mej vid annat än råg, det började jag med så fort Miriam föddes (feb 2010) för kroppens skull.

Det är stor skillnad på havregryn o råggryn, råg innehåller färre socker, färre kcal, mindre fett, men framför allt massor av kostfibrer o mättar därför bättre!
Havregryn äter barnen o maken :)
Om man vill piffa till gröten med någonting är det ett tips att bara pudra över lite kanel, o grovriva i en äppelklyfta det räcker o blir genast godare! :)

LUNCHTIME!
bye for now finisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade