fredag 9 oktober 2009

Hösten e här!

Vilken underbar årstid! jag bara ääälskar hösten, med alla varma färger o blåsiga vindar!
Idag har vaknade jag med ont i halsen, men lät inte det vara nåt större hinder för att ta mig ut i blåsvädret!

Barnen har samlat vackra löv o klistrat sina egna hösttavlor! en årlig tradition när vi öppnat dörren för hösten! det e något magiskt med det.. nästan som med julen.
Nu har vi varit inne o ätit varm kycklingsoppa o fikat lite.. och busdagen e över - för min del! nu är tanken att jag ska jobba lite med våra konton på kontoret :)
Barnen e ute i stora-lekparken med nannyn, så jag ska hinna hem o städa innan de kommer in!
idag blir barnvakten bara 2 tim! underbart!
Två dagar i veckan blir det barnledigt- endast för att jag skall kunna arbeta! precis som alla mammor som MÅSTE lämna barnen på dagis, måste även jag det... för hur skulle det se ut att sitta o arbeta fokuserat med 3 barn på ett kontor? vi har försökt många gånger, men tro mej - det går inte!

Fördelen med att vara egna företagare är ju att man alltid kan vara en familj! Daniel kommer hem o äter med mej o barnen på dagarna, om inte vi ibland överraskar pappa på kontoret! det tycker barnen e så spännande :D
Vi kunde inte haft det bättre! ALLT samverkar alltid till det bästa! Tack Jesus!

Vi har blivit så välsignade med rätt Nanny! hon e verkligen bara bäst! 2 dagar i veckan, än så länge, men det kommer nog inte behövas mer än så! :)

Nu ska jag ta och arbeta lite här... det är därför jag sitter framför datorn!! så.. ha en alldeles underbar helg o glöm inte att ta vara på alla minutrar - dom e så dyrbara!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade