fredag 31 juli 2009

Namn!

nu e man här igen.. haha
sitter o går igenom lite namn.. vi har pojknamn klara.. men inte flicknamn!
Jag minns när jag skulle föda mitt första barn.. o fick veta att det var en liten flicka som växte i mig.. då hade jag en lista med mina top 5 namn - nåt av dessa skulle hon heta! på plats nr1 var Estelle. Men ju mer hon skulle heta Estelle, så tröttnade jag på något sätt på det.. så jag strök det namnet från listan, samma dag pratade jag med min svägerska (vi gravidade samtidigt!) haha..
o när jag sa till henne att min tjej ska inte heta Estelle längre ville hon ha namnet! o så blev det! det e så kul!
Det blev en Sara :)
Jag e lite anti alla dessa "moderna" namnen, väljer hellre klassiska som inte blir uttjatade!
Känns som alla barn heter samma sak idag! kolla födelseannonserna! haha!

Aja.. många är så rädda att nämna namna innan bebisen e född..
men här e våra namn!
* Ruben
*Matteus
*Levi

mina tjejnamn som hänger sedan tidigare grav..
*Mirijam
*Elle
*Rosalia (ryskt) eller Rosa-Lee ..(uttalas Rosa-li)

Spännande! vi tror det e en kille.. men vem vet?! inte vi! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

hanna

Lyckligt gift med min första kärlek, Daniel sedan 1999! vi har 4 underbara, energisprudlande barn, Sara,Aron,Rebecka,Miriam. Alla födda mellan 2005-2010! Jag njuter av livet som hemmafru o mamma. Den förmånen då min man är företagare o försörjer familjen :) Eftersom jag fött 4 barn på kort tid så har kroppen förändrats en hel del. Jag har under de senaste åren studerat en hel del om kroppen, träning o kost, då detta är nåt jag finner högaktuellt, se det som en färskvara! Bloggen handlar ganska mycket om träning o mat..men självklart om min o familjens vardag!

Bloggintresserade